واژگونی خودرو در مه‌ولات یک کشته و یک مصدوم در پی داشت (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) برخورد سه دستگاه خودرو حادثه آفرید| نجات راننده محبوس در پراید توسط آتش‌نشانان حریق مغازه در خیابان عیدگاه اطفا شد (۱۲ اردیبهشت)+عکس انحراف مینی بوس در تبریز هشت مصدوم برجای گذاشت (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) حمله افراد ناشناس به پزشکان در کرخه (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) جاعلان اسناد دولتی در غرب تهران دستگیر شدند (۱۲ اردیبهشت) راز ناپدید شدن یک ماهه جوان گمشده فاش شد استرداد کلاهبردار ۱۲۰۰ میلیاردی به کشور (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) از دستگیری قاتل مست ۲ زن در عروسی تا عروسی‌هایی که عزا می‌شود تاثیر منفی میکروپلاستیک‌ها بر تغییرهورمون و جنسیت جنین مهر و موم کارگاه تولید موادشوینده تقلبی در مشهد (۱۲ اردیبهشت) ماجرای گم‌شدن «یسنا»، دختر چهارساله روستای «یلی‌بدراق» + ویدئو زلزله ۴.۶ ریشتری سیرچ کرمان را لرزاند (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) نامه شاگرد سپاسگزار به آقای آموزگار: معلم ازیزم عض شما بسیار عاموخطم! اعلام جرم دادستانی تهران علیه افرادی که مطالب کذب درباره پرونده نیکا شاکرمی منتشر کردند
سرخط خبرها

عملیات تعقیب و گریز پلیس برای دستگیری سارقان سریالی | خودروهای پارک شده طعمه دزدها

  • کد خبر: ۱۹۷۵۲۷
  • ۰۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۲
عملیات تعقیب و گریز پلیس برای دستگیری سارقان سریالی | خودروهای پارک شده طعمه دزدها
گلوله‌های قانون، اعضای باند سرقت‌های سریالی را در منطقه جنوبی مشهد زمین‌گیر کرد.

به گزارش شهرآرانیوز گزارش سرقت‌های سریالی از خودرو‌های پارک شده در منطقه جنوبی شهر، یکی پس از دیگری به دست مأموران دایره تجسس کلانتری نجفی می‌رسید و متهمان که شبانه مرتکب جرم شده بودند تا قبل از اینکه مال‌باخته متوجه حضورشان شود و موضوع را به ۱۱۰ اعلام کند، آن‌ها زمان کافی برای فرار داشتند.

مأموران نیز زمانی سر صحنه حضور می‌یافتند که چند ساعت از ارتکاب سرقت متهمان گذشته بود و نبودن سرنخ در میدان جرم، کار تحقیقات را به‌کندی پیش می‌برد. بررسی‌های این پرونده ادامه داشت تا اینکه سرنخی از متهمان این پرونده به دست آمد. تصاویر شبانه یک دستگاه دوربین مداربسته مشخص کرد که سارقان به‌طور تیمی اقدام به سرقت می‌کنند و با یک دستگاه خودرو پژو پارس پلاک مخدوش، نقشه خود را عملی می‌کنند.

حالا مأموران می‌دانستند که باید دنبال چه چیز باشند؛ یک خودرو پژو پارس که در بولوار عریض‌وطویل پیروزی پرسه‌زنی می‌کند. تیم‌های گشتی کلانتری نجفی بررسی‌های میدانی‌شان را آغاز کرده بودند که ساعت سه بامداد سه‌شنبه، سواری پژو پارس را هنگام گشت‌زنی در یکی از خیابان‌های فرعی بولوار پیروزی شناسایی کردند. راننده خودرو، اما با مشاهده خودرو گشتی پلیس با سرعت زیاد از محل گریخت و همین باعث شد تا ضابطان قضایی به تعقیب آن‌ها بپردازند.

شلیک‌ها یکی پس از دیگری

اخطار ایست پشت اخطار، اما راننده خودرو موردنظر قصد ایستادن نداشت. مأموران هرچه تلاش کردند تا با استفاده از بلندگوی خودرو از راننده پارس بخواهند خودرو را نگه دارد، گوشش بدهکار نبود. در این لحظه حفظ مال و اموال مردم و امنیت عمومی جامعه مطرح بود، بنابراین دست مأموران روی قبضه اسلحه رفت و سرتیم عملیات با استفاده از قانون به‌کارگیری سلاح اقدام به شلیک چند تیر هوایی کرد. صدای تیر فضای بامدادی خیابان را پر کرد، اما متهمان گوششان بدهکار نبود و در خیابان‌های خلوت به پیش می‌تاختند تا شاید بتوانند از چنگ قانون فرار کنند. در این بین نوک اسلحه مأموران کلانتری نجفی به سمت چرخ‌های خودرو سارقان نشانه رفت و چند تیر به جان لاستیک‌هایش نشست و همین نقص در عملکرد خودرو موجب شد تا متهمان از حرکت بایستند.

سارقان به زانو درآمدند

به غیر از راننده، سواری هدف قرار گرفته در این شلیک‌ها دو سرنشین دیگر هم داشت که همگی خود را تسلیم قانون کردند. متهمان که می‌د‌انستند عزم مجریان نظم و امنیت قانون جدی است و قطعا هدف بعدی گلوله‌ها خودشان خواهند بود، در برابر پلیس به زانو درآمدند. تیم حاضر در محل با مشاهده دو تن از مجرمان به‌دام‌افتاده به‌سرعت آن‌ها را شناسایی کرده و دریافتند که این افراد سارقانی هستند که سال گذشته نیز در یک تعقیب و گریز مسلحانه به‌دام‌افتاده و دستگیر شده بودند. این افراد نه‌تن‌ها درس عبرت نگرفته بودند که به دلیل خلأ‌های قانونی باز هم در میدان جرم جولان می‌دادند.

سه سارق به‌دام‌افتاده که سابقه کیفری دارند و سنشان بین ۳۵ تا ۴۵ است به کلانتری نجفی انتقال داده شدند. خودرو این افراد نیز توسط مأموران به پارکینگ منتقل شد که در بررسی این سواری مشخص شد، متهمان آن را به‌تازگی سرقت کرده‌اند و نقشه مجرمانه خود را به وسیله این سواری عملی می‌کردند.

شناسایی و دستگیری ۲ مهره دیگر پرونده

متهمان ضمن اقرار صریح به سرقت لوازم و قطعات خودرو‌ها، در بازجویی‌های پلیسی دو همدست دیگر خود را لو دادند. متهمان دیگر این پرونده یکی در زمینه مال‌خری و دیگری سرقت همکاری داشتند که طولی نکشید مأموران دایره تجسس کلانتری نجفی این افراد را ردزنی و دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی مشهد در تشریح دیگر جزئیات این پرونده گفت: مأموران در بازرسی از مخفیگاه مال‌خر اموال مسروقه در منطقه خین‌عرب تعداد درخور توجهی قطعات خودرو شامل لاستیک زاپاس، جک و آچارآلات را که در حال ارزیابی است کشف و ضبط کردند. در ادامه این مأموریت نیز یک دستگاه خودرو سواری پراید نقره‌ای‌رنگ که همدست متهمان از آن برای سرقت استفاده می‌کرد، توقیف و با دستور قضایی روانه پارکینگ شد.

سرهنگ احمد نگهبان افزود: متهمان در بازجویی‌های تخصصی همکارانم در کلانتری نجفی تاکنون به صدفقره سرقت خودرو و لوازم و قطعات خودرو اعتراف کرده‌اند که احتمال افزایش این تعداد از سرقت‌ها محتمل است.

این مقام ارشد انتظامی مشهد بیان کرد: از زمان دستگیری چهار سارق و یک مال‌خر اموال مسروقه که به صورت باندی فعالیت مجرمانه داشته‌اند تاکنون ۲۷ مال‌باخته شناسایی و پس از مراجعه به کلانتری نجفی علیه متهمان شکایت کرده‌اند. سرهنگ نگهبان ادامه داد: آنچه در این پرونده مورد توجه است، اعتیاد شدید متهمان به شیشه و کراک است که همین امر موجب کشیده‌شدن پایشان به میدان جرم شده است. موضوعی که سرکرده چهل‌وهفت‌ساله این باند سرقت به آن اذعان کرده است. متهمی که چندین فقره سابقه کیفری دارد و برای چندمین بار است که دستگیر می‌شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->